1. INTRODUCCIÓ ALS ALGORITMES.


En aquesta primera unitat aprendrem a dissenyar i implementar algoritmes.

Per dissenyar usam el pseudocodi gràfic i el pseudocodi escrit.

Per implementar els algoritmes usam el llenguatge javascript sobre la pàgina codepen.io

1.
Introducció.

Segons Turing “si vols que un computador faci A basta que li diguis que faci A” i l’objectiu que sigui senzill, clar, finit i ben definit.

Crear un algoritme és un procediment d’abstracció, que a partir d’unes premises es volen treure uns resultats.

Es necessari saber dibuixar i descriure el recorregut de un algoritme que implementa un requeriments previs. Un algoritme es descriu usant estructures de dades i sentències seqüencials, iteratives i condicionals.

2.
Què és un algoritme?

  1. Un algoritme és una seqüència d’intruccions, variables i condicionals lògics que resolen un problema.
  2. A programació s’anomena funció, i té un nom, pot tenir valors d’entrada que s’anomenen paràmetres i retorna un valor de sortida.
  3. Una funció s’ha d’invocar o cridar desde un punt del “programa”.
  4. Una funció o algoritme pot cridar altres funcions. També es pot cridar a ella mateixa, és el que s’anomena funció recursiva.
  5. La implementació de un algoritme és pasar la idea del disseny a un llenguatge de programació.

Exemples d’algoritmes:

  1. Cerca el nombre més alt de dos donats.

Per resoldre aquest algoritme tendrem una funció que li passam dos paràmetres i retorna el nombre major.

funció retornaMesAlt(x,y) —> x ó y

L’algorisme es pot escriure com:

funció retornaMesAlt(x,y){si (x>y) {return x;} else {return y;}}

Si ens fixam la funció té un condicional (x>y) que separa el recorregut de la funció, si es compleix el condicional ens retorna x (que serà més gran que y) sino, ens retorna y.

See the Pen mesAlt by PereAntoni (@pereantoni) on CodePen.

2. Crea un algorisme que ordeni una paraula per ordre alfabètic i que posi totes les a en majúscula.

En aquest cas ens trobam que no sabem quines eines disposam peró sí que podem esbosar el camí que resol el problema, més endavant el podrem implementar.

La solució a molts d’algoritmes és dividir-los en problemes més petits que siguin més fàcils d’encarar.

Els algoritmes més petits poden ser reutilitzables,

funcio ordenaA(paraula){paraula = ordena(paraula); //tenim la paraula ordenada mitjançant un algoritme que ens ordena la paraula.paraula = posaMajuscula(paraula,"a");//crearem un algoritme que ens posi les lletres donades a majúscula.}

Com podeu observar queda a l’aire la resolució, peró sí que ens queda clar el camí a seguir.

Hem subdividit el problema en petits problemes més fàcils de resoldre i els algoritmes creats ens podran servir més endavant.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>