Objectes

El paradigma de programació més usat actualment és la Programació Orientada a Objectes.

Una classe és el codi que conté l’encapsulament dels atributs i del comportament d’un objecte.

Per tenir una idea usarem l’arbre de la secció anterior.

  • Recordam que es va implementar la funció de arbre(x,y),
  • Desprès varem afegir el paràmetre escala i la crida era arbre(x,y,e)
  • També varem pensar en canviar el color i la crida podria ser arbre(x,y,e,c)
  • Si afegim més paràmetres, com nombre de pomes, color de les pomes, nombre de cucs i color de cada un dels cucs, la funció podria ser: arbre(x,y,e,c,nc,nd,n,g,s,f,e,w,d) i això és il·legible a part de poc recomanable.

Per tenir un codi net s’han d’aprendre alguns conceptes bàsics de la programació orientada a objectes. Llegeix la teoria de POO i herència del Libro de Python.

Has de fer que l’arbre de l’exercici anterior sigui un objecte. Desprès l’ha d’heretar un altre classe que li canviarà color i forma. Mostra la implementació i el resultat sobre el portafoli.