Primitives de la llibreria arcade


L’instrucció print() és un output d’informació textual. En aquesta secció coneixem un output gràfic, un output que permet combinar formes, posicions, colors, … sobre una finestra.

En aquesta secció usam la llibreria arcade. S’han de fer uns exercicis bàsics i una pràctica de programació usant funcions.

Es important realitzar consultes al manual de la pàgina oficial de la llibreria arcade. Aquesta pàgina també conté tutorials de llarga durada que mostren usos concrets d’aquesta llibreria.

Instal·lació d’arcade

Per poder usar una llibreria extra s’ha d’instal·lar. Usam el dipòsit de paquets pip, que permetrà instal·lar paquets sense la necessitat ser superusuari.

Amb el terminal ens situam dins la nostra carpeta de treballs. Al terminal escrivim “pip install arcade”.

En cas de no tenir instal·lat pip es poden seguir les instruccions https://linuxhint.com/installing_pip_linux_mint/

Primer programa

Per dibuixar el programa es divideix en vàries parts bàsiques:

  1. Importació de la llibreria
  2. Obertura de la finestra
  3. Render de dibuixat de inici i de final
  4. Execució de l’arcade.
"""
This is a sample program to show how to draw using the Python programming
language and the Arcade library.
"""

1. Import the "arcade" library
import arcade

2. Open up a window.
# From the "arcade" library, use a function called "open_window"
# Set the window title to "Drawing Example"
# Set the dimensions (width and height)
arcade.open_window(600, 600, "Drawing Example")

# Set the background color
arcade.set_background_color(arcade.csscolor.SKY_BLUE)

3. Get ready to draw
arcade.start_render()

# Draw a rectangle
# Left of 0, right of 599
# Top of 300, bottom of 0
arcade.draw_lrtb_rectangle_filled(0, 599, 300, 0, arcade.csscolor.GREEN)

# Tree trunk
arcade.draw_rectangle_filled(100, 320, 20, 60, arcade.csscolor.SIENNA)

# Tree top
arcade.draw_circle_filled(100, 350, 30, arcade.csscolor.DARK_GREEN)

arcade.draw_text("Arbor Day - Plant a Tree!",
                150, 230,
                arcade.color.BLACK, 24)

# Finish drawing
arcade.finish_render()

4. Keep the window up until someone closes it.
arcade.run()

Colors RGB

Per especificar els colors a “arcade” podem usar tres formes diferents:
– L’API de colors arcade.color amb els seus noms
– L’API de colors CSS arcade.csscolor
– Especificant els colors amb RGB: un grup de 3 bytes (8 bits) on cada un representa la quantitat de Red, Green o Blue. Són nombres de 0 a 255.

Posició dels objectes

Utilitza un sistema de coordenades del quart quadrat.

Coordenades de posició

Dibuixant Formes

La llibreria arcade disposa d’unes primitives amb les que es poden dibuixar les imatges que formen cada objecte.

'''DIBUIXANT ELEMENTS
La llibreria arcade disposa d'unes primitives (funcions de dibuix) que ens permeten dibuixar:'''
import arcade

# Open up a window.
# From the "arcade" library, use a function called "open_window"
# Set the window title to "Drawing Example"
# Set the dimensions (width and height)
arcade.open_window(600, 600, "Drawing Example")

# Set the background color
arcade.set_background_color(arcade.csscolor.SKY_BLUE)

# Get ready to draw
arcade.start_render()

#Rectangles: 
arcade.draw_lrtb_rectangle_filled(0, 599, 300, 0, arcade.csscolor.GREEN)
#Cercles: 
arcade.draw_circle_filled(100, 350, 30, arcade.csscolor.DARK_GREEN)
#Elipses: 
arcade.draw_ellipse_outline(300, 300, 350, 200, arcade.csscolor.RED, 3)
#Arcs: 
arcade.draw_arc_filled(300, 340, 60, 100, arcade.csscolor.DARK_GREEN, 0, 180)
#Triangles: 
arcade.draw_triangle_filled(400, 400, 370, 320, 430, 320, arcade.csscolor.GREEN)
#Polígons: 
arcade.draw_polygon_filled(((500, 400),
(480, 360),
(470, 320),
(530, 320),
(520, 360)
),
arcade.csscolor.DARK_GREEN)
#Línies: 
arcade.draw_line(500, 550, 550, 600, arcade.color.YELLOW, 3)
#Texte: 
arcade.draw_text("Arbor Day - Plant a Tree!",150, 230,arcade.color.BLACK, 24)

# Finish drawing
arcade.finish_render()

# Keep the window up until someone closes it.
arcade.run()

Exercicis

  1. FES QUATRE QUADRATS DE DIFERENTS COLORS QUE, entre tots, OCUPIN TOTA LA PANTALLA.
  2. DIBUIXA AL QUADERN UN DISSENY D’UN ARBRE AMB VARIES COPES.
  3. Fes el disseny d’un personatge animal.

Abans d’acabar la sessió has de pensar a pujar el codi a github.
git add .
git commit -m “data avui”
git push

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>